- Un angrenaj planetar ingenios
- Un set de legaturi din care combina la un loc componentele angrenajului
- Un set de trei ambreiaje umede care fixeaza alte componente ale angrenajului
- Un sistem hidraulic ciudat care controleaza ambreiajele si riglele
- O pompa cu roti dintate uriasa pentru a misca uleiul de transmisie
- Roata dintata centrala(sun gear en.)
- Rotiile dintate planetare mici si suportul rotiilor dintate planetare mici
- Angrenajul inelar
Fiecare din aceste trei componente poate fi intrarea sau iesirea cuplului transmis,sau poate fi neutru.In functie de ce rol joaca ficare element,din cele trei roluri enumerate mai sus,este determinat raportul de viteza de la iesirea cutiei de viteze.Sa aruncam o privire asupra unui angrenaj planetar simplu in tabelul de mai jos.
In angrenajul planetar din animatia de mai jos angreajul inelar are 72 dinti,iar roata dintata centrala are 30 dinti.Se pot scoate o multitudine de rapoarte din aceasta combinatie.
Porniti animatia apasand unul din cele trei butoane din tabel:
Primul raport de viteze afisat in tabelul de mai sus este reductie--viteza de rotatie la iesire este mai mica decat cea de la intrare.
Al doilea raport este de multiplicare a vitezei de rotatie,adica viteza de rotatie de la iesire este mai mare decat cea de la intrare.
Ultimul raport este tot reductie,dar directia de rotire de la iesire este inversata (in cazul marsalierului).
Mai sunt multe rapoarte care se pot obtine din acest angrenaj planetar,dar acestea sunt cele mai importante.
Sa vedem in continuare un sistem compus din doua angrenaje planetare si avantajele lui.
Continuare>>
In acest articol:
- Cum Functioneaza Transmisia / Cutia Automata
- Angrenajul Planetar si Raportul Pinioanelor
- Angrenaje Planetare Compuse
- Convertorul de Cuplu
- Convertorul de Cuplu:Principii
- In Interiorul Convertorului de Cuplu
- Convertorul de Cuplu-Statorul
- Beneficii si Puncte Slabe
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu