- Masina cu transmisie automata nu are pedala de ambreiaj
- Masina cu transmisie automata nu are trepte de viteza.Cand ai mutat schimbatorul in Drive,nu mai trebuie sa schimbi vitezele,cutia face acest lucru automat.
La fel ca si transmisia manuala,cea automata are rolul de a permite motorului sa functioneze la turatiile sale optime,si in acelasi timp de a permite masinii sa ruleze intr-o gama larga de viteze.
Fara transmisie,masiniile ar fi limitate la o singura viteza.Daca ai dori o viteza maxima de 100 km/h treapta de viteza ar trebui sa fie similara cu viteza a treia din masiniile cu transmisie manuala.
Probabil nu ati incercat niciodata sa conduceti o masina cu transmisie manuala doar in viteza a treia.Daca totusi ati incerca,ati observa ca la pornire nu ati avea accelerare mai deloc,iar la viteze mari motorul ar "urla" si ar face urat.O asemenea masina s-ar uza foarte repede si in scurt timp nu ar mai fi buna de condus.
Deci transmisia foloseste treptele de viteza pentru a folosi mai cu eficienta cuplul motor,si pentru a permite motorului sa functioneze la turatii optime.
Diferenta cheie intre cutia manuala si cea automata este ca la cutia manuala se folosesc angrenaje (mecanism cu roti dintate) diferite pentru a schimba vitezele,iar la cutia automata vitezele nu se mai schimba cu ajutorul diferitelor angrenaje,la fiecare treapta de viteza sunt folosite aceleasi angrenaje.Angrenajul planetar este mecanismul care face acest lucru posibil,cititi in urmatorul articol despre cum functioneaza acest dispozitiv .
Continuare>>
In acest articol:
- Cum Functioneaza Transmisia / Cutia Automata
- Angrenajul Planetar si Raportul Pinioanelor
- Angrenaje Planetare Compuse
- Convertorul de Cuplu
- Convertorul de Cuplu:Principii
- In Interiorul Convertorului de Cuplu
- Convertorul de Cuplu-Statorul
- Beneficii si Puncte Slabe
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu