In afara sarcinii foarte importante de a permite masinii tale sa se opreasca fara sa mai opresti motorul,convertorul de cuplu de fapt mareste cuplul motorului in anumite momente,de exeplu cand stai pe loc si accelerezi.Convertoarele de cuplu moderne pot inmulti cuplul masinii chiar si de trei ori.Acest lucru se intampla doar cand motorul se invarte mult mai repede decat transmisia.
La viteze mai mari,rotatia transmisiei ajunge aproape la rotatia motorului.In situatia ideala transmisia s-ar inavrti exact la turatia motorului.Dar din cauza ca nu se intampla acest lucru se pierde putere.tocmai de aceea masiniile cu transmisie automata au un consum mai mare de combustibil.
Pentru a rezolva aceasta problema,unele masini au convertor de cuplu cu un ambreiaj special care la viteze mai mari se cupleaza si astfel elimina pierderiile de putere,imbunatatind eficienta.
Deci cel mai interesant lucru de tinut minte despre convertorul de cuplu si transmisia automata este ca transferul de rotatie si cuplu de la motor la cutia de viteza se face cu lichid.
Inapoi<<
In acest articol:
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu