Poezii de 1 Decembrie

Interiorul Ambreiajului

In ambreiajul masinii volantul se conecteaza la motor,iar discul de ambreiaj se conecteaza la transmisie.Poti vedea acest lucru in figura de mai jos.



­
Dati click pentru a monta cutia


Cand piciorul nu este pe ambreiaj,arcuriile preseaza placa de presiune pe discul de ambreiaj,care la randul sau apasa pe volanta.De aceea motorul este conectat de arborele transmisiei,ambele invartindu-se cu aceeasi turatie.




Click pentru a apasa pedala de ambreiaj

Prin apasarea pedalei de ambreiaj actionam, prin intermediul unui rulment ("rulmentul de presiune"), o diafragma (in limbaj de service "soarele") care este presata, indeparteaza placa de presiune si permite rotatia libera a placii de ambreiaj intre volanta si discul de presiune.Arcurile mentionate mai sus sunt altele decat cele montate pe placa de presiune, vizibile in imagine. Cele de pe placa sunt acolo pentru a prelua o parte din socurile care apar in timpul cuplarii.


Disc ambreiaj



Cand se elibereaza pedala (ambreiajul cupleaza), motorul are nevoie de un spor de putere, pe care il obtinem accelerand usor. Desi in cazul majoritatii autovehiculelor se poate pleca de pe loc si cu motorul la turatia "de relanti", aceasta manevra solicita un control fin al pedalei de ambreiaj. Pe de alta parte ridicand turatia motorului prea mult in timpul eliberarii pedalei de ambreiaj va conduce la o uzura prematura a suprafetei de frictiune. Eliberarea brusca a pedalei de ambreiaj va duce la o cuplare dura si eventual la spectaculoasele efecte numite popular "scartait de roti".



Placa de presiune



Inapoi<<


In acest articol:


0 comentarii:

Meniu