In aceasta poza axul verde invarte axul rosu,care invarte roata dintata albastra din dreapta(cea mare).Aceasta roata dintata transmite energia prin intermediul gulerului axului galben.in acelasi timp roata dintata din stanga se invarte pe rulmentul sau,deci nu are nici un efect asupra axului galben.Cand gulerul este intre cele doua roti dintate viteza este "scoasa in liber".
Din cate ati vazut pana acum,poti sa iti dai seama ce este acel scrasnet care il auzi cand nu schimbi corect viteza.Ceea ce auzi nu sunt rotiile dintate ,ci sunt dintii gulerului.Cum se poate vedea,toate rotiile dintate sunt cuplate permanent,deci aceste nu au cum sa sune.
In continuare sa vedem o cutie de viteza reala.In acest articol:
- Transmisia Manuala
- Functionare Cutia Manuala
- O Transmisie Simpla
- Treapta 1
- Animatie Cutia de Viteza Manuala
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu