Pedala este astfel proiectata incat sa multiplice forta aplicata de piciorul tau inca inainte ca orice forta sa fie transmisa catre sistemul hidraulic.
Principiul oricarui sistem hidraulic este foarte simplu:Forta aplicata intr-un punct este transmisa catre un alt punct folosind un lichid incompresibil,aproape de fiecare data un fel de ulei.Cele mai multe sisteme de franare,de asemenea multiplica forta aplicata.Mai jos poti vedea cel mai simplu sistem hidraulic posibil:
Sistem hidraulic simplu
In ilustratia de mai sus,doua pistoane (ilustrate in rosu) sunt introduse in doi cilindrii de sticla umplute cu ulei (ilustrat in albastru),apoi sunt conectate prin intermediul unei tevi de sticla de asemenea umpluta cu ulei.Daca aplici o forta descendenta unui piston (in cazul nostru cel din stanga),atunci forta este transmisa prin intermediul uleiului la al doilea piston,cel din dreapta.Intrucat uleiul este incompresibil,eficienta este foarte buna--aproape toata forta aplicata se regaseste la al doilea piston.Cel mai grozav lucru la sistemele hidraulice este faptul ca conductele care fac conexiunea intre cei doi cilindrii pot avea orice forma sau dimensiune,permitand serpuirea conductelor chiar si prin locuri mai dificile.In afara de acest fapt conducta se mai poate bifurca,desparti,permitand cilindrului principal sa comande dupa caz mai multi cilindrii auxiliari,dupa cum arata animatia de mai jos:
Cilindru principal cu 2 cilindrii auxiliari
Multiplicare hidraulica
In urmatorul articol voi scrie despre ce rol joaca frictiunea in sistemul de franare.
Continuare>>
In acest articol:
- Cum Functioneaza Franele
- Mecanismul cu Parghii si Sistemul Hidraulic
- Frictiunea
- Sistem Simplu De Franare
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu